perjantai 27. tammikuuta 2012

Kanasalaatti ilman sitä kanaa?


Meinasin jättää tämän merkinnän tekemättä, mutta mä ajattelin että tästä saattaa tulla "hulvattomin" ruokapostaus mitä mun blogissa on nähty. Tit-ti-dii!

Aloin tekemään kanasalaattia (mun tuskin tarvitsee selittää kuinka se tehdään?) ja jokainen tekee salaatit aina kuitenkin niillä omilla ainesosilla mistä tykkää. Mä ajattelin tällä kertaa lisätä joukkoon ananasta & se kannatti, koska ananas osottautui oikein pirtsakaksi ystäväksi:) Kaikki muu menikin sitten hieman päin ****ua.

Tarvitsin: Salaattia, tuorepastaa, ananasta, kurkkua, aurajuustoa, kanaa, fetaa, tomattia. Eli aika simppelit ainekset, mutta toimivat sellaiset. 


Ja nyt tullaan siihen hauskimpaan kohtaan. Kanasalaatista tipahti se kana pois. Syy: Mua alkoi jotenkin suunnattomasti oksettamaan kun paistoin kanaa ja mun mielestä se näyttikin jotenkin sairaalta. En kuitenkaan raaskinut heittää suoraan roskiin vaan laitoin kulhoon ja ajattelin että jos huomenna ois parempi päivä?
Kanasalaatti näytti erittäin hyvältä lopulta.. tosin ilman sitä kanaa. Tosin noiden pastojen sisällä oli pekonia ja kanaa. Mun ois pitänyt syödä tää kiljuen, koska tykkään nykyisin salaatista. Mutta jotenkin tää mun fiilis jatkuu ja mua edelleen oksettaa.

Teen ruokapostausta ja mua oksettaa tekeleeni? Ei ihan hirveen hyvää mainosta / vakuuttelua sen suhteen että kannattaa kokeilla näitä mun tekeleitä, ha-ha. Mutta mulla ei olekkaan nyt kaikki oikeen kondiksessa mun kehon kanssa ja tämä illan kanasalaatti sekoilu vaan vahvisti sitä. Meenkin viikolla heti käymään verikokeissa joten eiköhän kaikki selviä tai sitten tämä vaan on mun päässä ja siitä johtuu nämä kaikki "sekoilut". Tiedättekö kun ihminen alkaa kuvittelemaan olevansa sairas niin sitten se oikeasti näkee kaikessa jotain vikaa. Eli iskee vainoharha.

Mulla on tosiaan takana se +13 tuntia unta, joten mä jatkan täällä erittäin pirteenä. Laittelen kotia kondikseen ja nautin koirien kanssa illasta, välillä vilkasen noita kanoja kulhossa ja mietin että olikohan ne oikeasti sairaita? Mun mielestä olisi siistiä kokeilla vaikka yksi kuukausi kasvisruokia pelkästään, mutta mä pelkään että kuihtuisin olemattomiin ja sit toiseksi että mä en oikeasti keksi mitä silloin voisi päivittäin syödä? Olisiko ruokailu hieman yksipuolista? Vai keksiikö kasvissyöjät eri päiville erinlaisia ruokia?

OMG. Oon taas suurien..hyvin suurien asioiden äärellä :')

Voita matka kahdelle Hollywoodiin! Sain sähköpostiini loistavan linkin jonka päätin laittaa myös blogiini. Eli matka kahdelle Hollywoodiin. Mulla ei oo koskaan ollut varsinaista "kuumetta" Hollywoodiin, mutta pakko sanoa että oishan se ihanaa:) Eli käykäähän vastailemassa kysymyksiin ja toivottavasti joku teistä voittaisi tuon reissun! Peukutan.

13 kommenttia:

  1. Joskus tulee vaan noita fiiliksiä! ;) Mut kanasalaatti on hyvää! Ykkönen silti mull on katkarapu salaatti! Haaveile sä siitä Hollywootin matkasta... ;) niin mä siitä korusta! :)

    VastaaPoista
  2. Heidi S!!!!

    Katkarapu herkkujes ohjeet jakoon! :) Haluun kokeilla ja katsoa tuleeko oksennus vai pysyykö sisällä :D

    VastaaPoista
  3. Selma! ;) Eli ainekset! Jäävuorensalaattia (tai muuta), herne ja maissi (tai jompikumpi,jos ei tykkää), kirsikkatomaattia, kurkkua, vähän keitettyä "kierre" makaroonia (joskus maustan HIUKAN pestolla), Keitettya kanamunaa, Siihen sitten oman maun mukaan soosia päälle! Itse en aina käytä. Joskus ripottelen hiukan sitruunamehua! Ja mitä määriin tulee....niin nälän mukaan! ;)

    VastaaPoista
  4. ja jos raa'at katkaravut inhottaa, voi niitä vähä käyttää pannulla! :)

    VastaaPoista
  5. Se on jännä miten joistain ruuista tulee tollainen fiilis, esimerkiksi paistettu jauheliha tekee nykyään aika helposti sellaisen ällötyksen.. Varsinkin jos se yhtään on rasvaisen/öljyisen näköistä niin huh huh. D: :D

    VastaaPoista
  6. Ida: Joo mulla on sama että tuo jauheliha on ihan tosi ällöä vaikka maistuukin tosi hyvältä valmiina:) Yleensä kun sitä paistetaan täällä kotona niin mä istun parvekkeella, koska sen haju on jotain tosi ällöttävää,hehe!

    VastaaPoista
  7. Hyvä, hyvä.. sinusta on tulossa kasvissyöjä.. juuri noin se alkaa, alat ymmärtämään, että se on ollut elävä kana, joka on kasvatettu liian nopeasti vain myyntiin, sen elämä on ollut lyhyt ja kärsimyksen täytteinen. Se kasvaa niin nopeasti lihaksia ympärilleen, että se ei pääse edes kävelemään. Sitten niitä heitellään miten sattuu kuljetukseen teurastettavaksi ja ensin ne ripustetaan elävänä jaloistaan roikkumaan, sitten kone katkaisee päät ja mitä jos kana sattuu nostamaan päänsä niin ettei kaula katkeakaan joutuu se elävänä koneen kynittäväksi, pestäväksi ja muuhun käsittelyyn. :( Mut juu hyvä, että alkaa kana ja liha oksettamaan.. niidenhän oikeasti kuuluisi olla haudassa! Ne ovat kuolleita! Eikö se ole yksitoikkoista syödä aina kuolleita? :) <3

    VastaaPoista
  8. Ethän osta valmiiksi marinoituja kanasuikaleita? Se teolliselle maistuva marinadi saa kyllä kenet tahansa kakomaan.
    Jauhelihan rasvaällötyksen saa eliminoitua helposti ostamalla naudan paistijauhelihaa. Silloin ei kerry puolta pannullista rasvaa kehiin. Jauhelihan voi myös paistaa ilman lisärasvaa.
    Tsemppiä kokkauksiin, vaikka sitten kasvis sellaisiin, jos niin haluat :)

    VastaaPoista
  9. Niko hei! Toi ku sun piti tehä kanasalaattii ananaksen kanssa.
    Nii käyppä itiksessä joskus siell hansasillalla missä on asian food vai mikä sen paikan nimi nyt onkaa, mee kokeilee niiden ananas kanaa! IHAN SUPER HYVÄÄ!! Riisii, kanaa,ananasta ja mitä kaikkee muuta vokki ruokaa ne siihen mukaa heittääkää.. TOSI NANNAA!!

    VastaaPoista
  10. Anonyymi:Ethän osta valmiiksi marinoituja kanasuikaleita? Se teolliselle maistuva marinadi saa kyllä kenet tahansa kakomaan.
    Jauhelihan rasvaällötyksen saa eliminoitua helposti ostamalla naudan paistijauhelihaa. Silloin ei kerry puolta pannullista rasvaa kehiin. Jauhelihan voi myös paistaa ilman lisärasvaa.
    Tsemppiä kokkauksiin, vaikka sitten kasvis sellaisiin, jos niin haluat :)

    Ostan toisinaan valmiiksi marinaarissa olevia tuotteita, mutta tykkään kyllä itsekkin maustaa ruokani että sen puolesta tulee kyllä molempia ostettua. Toisinaan vaan kaupassa myös hinta ratkaisee ostokset ja tämä kana nyt sattui olemaan tarjouksessa & olin ennenkin syönyt ihan ilman oksentelua :) Ja jauhelihan haju ällöttää mua aina, oli se sitten mitä tahansa:) Kiitos kuitenkin vinkkelistä tuon paistijauhelihan suhteen:)

    VastaaPoista
  11. Anonyymi:Hyvä, hyvä.. sinusta on tulossa kasvissyöjä.. juuri noin se alkaa, alat ymmärtämään, että se on ollut elävä kana, joka on kasvatettu liian nopeasti vain myyntiin, sen elämä on ollut lyhyt ja kärsimyksen täytteinen. Se kasvaa niin nopeasti lihaksia ympärilleen, että se ei pääse edes kävelemään. Sitten niitä heitellään miten sattuu kuljetukseen teurastettavaksi ja ensin ne ripustetaan elävänä jaloistaan roikkumaan, sitten kone katkaisee päät ja mitä jos kana sattuu nostamaan päänsä niin ettei kaula katkeakaan joutuu se elävänä koneen kynittäväksi, pestäväksi ja muuhun käsittelyyn. :( Mut juu hyvä, että alkaa kana ja liha oksettamaan.. niidenhän oikeasti kuuluisi olla haudassa! Ne ovat kuolleita! Eikö se ole yksitoikkoista syödä aina kuolleita? :) <3

    Olipas järkyttävä kommentti. Mä en yleensä haluakkaan oikeastaan tietää miten se ruoka on tullut ja mistä, vaikka mun ehkä pitäisi..tai siis meidän kaikkien. Toisaltaan eihän sitä tiedä vaikka se porkkanapussi jonka kaupasta ostaa niin joku pieni japanilainen on kussut sen päälle tai vaikka mitä? Ja joo..kyllähän kasvikset pestään, mutta onhan sekin oksettava ajatus miten sekin on mahdollisesti sinne pussiin päätynyt :D (tai siis tajusitko?).

    En vaan edelleenkään saanut vastausta siihen että onko se kasvissyöjän ruokavalio yksitoikkoista? Mitä ilmeisemmin sinäkin sellainen olet, tuon kommentin perusteella :)

    VastaaPoista
  12. En nyt tiedä oisko täällä niin paljon kommentoijia jos et joka chat lähetyksessä mainitsisi,ja ruoka pitäisi olla itse tehtyä,ei lähes valmisruokia.

    VastaaPoista
  13. Moikka!

    Ei ole kasvissyöjän arki yksitoikkoista.
    Kurkkaa vaikka http://chocochili.net/ blogia, siellä on vaikka mitä herkullisia kasvisruokia. :)

    VastaaPoista

http://nikojuhanisaarinen.blogspot.com